Brev:
Gider ikke sin mælk
8. november 2010
Alder:
6 mdr.
Gider ikke sin mælk
Hej Helen
Lillebror nærmer sig nu de 6 måneder (om 14 dage), og da han er flaskebarn introducerede jeg ham til skemad da han var lidt over 4 måneder. Det har aldrig været en succes. I perioder har han været ok glad for risgrød med frugtmos, men grøntsagsmos får ham til (lidt skabagtigt) nærmest at kaste op.
Problemet er nu, at han også har mistet interessen for sin flaske. Det er sket gradvist inden for de sidste to uger, og nu er det virkelig vildt, hvis jeg kan få ham til at drikke 600-800 ml i døgnet, hvoraf halvdelen konsumeres om natten, gab... Har også prøvet med vælling, men det kan han ikke lide.
Det er møgfrustrerende, og jeg kan ikke rigtig lave en fast plan, for halvdelen af de gange, hvor jeg laver flaske eller mad til ham, er han ikke interesseret. Til gengæld aner jeg så ikke om han går helt bersærk af sult på fx turen i supermarkedet.. Umuligt at planlægge..
Kan du ikke hjælpe med en plan? Må jeg evt. introducere andet for ham, eller skal det vente til den magiske dag, hvor han runder 6 måneder? Han er en basse på 8,5 kg, så han er altså ikke i fare for at svinde ind til ingenting, men jeg synes nu han burde spise mere.
Skal jeg skifte til noget andet MME?
Det skal lige siges, at han er en powernapper, der ALDRIG sover mere end 30 min ad gangen om dagen, men som så sover fint om natten, kun afbrudt af de to måltider.
Hjælp!!
Kærlig hilsen
Marie-Louise