Gider ikke sin mælk

8. november 2010

Alder:
6 mdr.

Gider ikke sin mælk

Hej Helen

Lillebror nærmer sig nu de 6 måneder (om 14 dage), og da han er flaskebarn introducerede jeg ham til skemad da han var lidt over 4 måneder. Det har aldrig været en succes. I perioder har han været ok glad for risgrød med frugtmos, men grøntsagsmos får ham til (lidt skabagtigt) nærmest at kaste op.

Problemet er nu, at han også har mistet interessen for sin flaske. Det er sket gradvist inden for de sidste to uger, og nu er det virkelig vildt, hvis jeg kan få ham til at drikke 600-800 ml i døgnet, hvoraf halvdelen konsumeres om natten, gab... Har også prøvet med vælling, men det kan han ikke lide.

Det er møgfrustrerende, og jeg kan ikke rigtig lave en fast plan, for halvdelen af ...

Annonce

... de gange, hvor jeg laver flaske eller mad til ham, er han ikke interesseret. Til gengæld aner jeg så ikke om han går helt bersærk af sult på fx turen i supermarkedet.. Umuligt at planlægge..

Kan du ikke hjælpe med en plan? Må jeg evt. introducere andet for ham, eller skal det vente til den magiske dag, hvor han runder 6 måneder? Han er en basse på 8,5 kg, så han er altså ikke i fare for at svinde ind til ingenting, men jeg synes nu han burde spise mere.

Skal jeg skifte til noget andet MME?

Det skal lige siges, at han er en powernapper, der ALDRIG sover mere end 30 min ad gangen om dagen, men som så sover fint om natten, kun afbrudt af de to måltider.

Hjælp!!

Kærlig hilsen
Marie-Louise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Annonce

Viden om børn:

Boel-prøve

Boel-prøven blev indført i Danmark tilbage i 1970´erne og var en fast del af sundhedsplejerskernes arbejde. Sådan er det ikke mere, - nogle kommuner laver stadig boel-prøver på børnene, andre kommuner har anskaffet dette. Denne ændring kom samtidig med at man begyndte at hørescreene alle børn ved fødslen.

Boel-prøven er en screeningsmetode, hvor man ser på hele barnet. Man ser på barnets evne til at have kontakt, til at styre sin motorik, til at vælge fokus og man observerer...

Læs mere i Babylex

Overtøj til børn

Vindtæt og vandtæt overtøj, som flyverdragt, jakke og overtræksbukser er ideelt, når børn skal lege ude og det er køligt.

Luffer eller vanter sættes fast i ærmet med trykknap eller specielle spænder, som man køber netop til formålet. Snore, halstørklæder og bælter er for farligt. De kan medføre at barnet hænger fast, når det klatrer rundt og bevæger sig i leg, og det kan i værste tilfælde medføre, at barnet hænger fast og bliver kvalt. I stedet for halstørklæde kan man købe en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine tidligere svar, det er så dejligt at skrive til dig, du giver altid sådan nogle gode varme råd.

Det er dejligt at kunne skrive til dig, når man er bekymret.

Hilsen
Guldklumpens mor